dimecres, 3 d’octubre del 2018

Retrobament


más abajo en castellano

Amiguets i amiguetes:

En aquest camí ple de pujades i baixades, corbes i revolts, dubtes i incerteses, de tant en tant ens retrobem amb algun jo que es va quedar en algun tram incert de la ruta i de l’absència del qual no ens n’havíem adonat. I al retrobar-nos-en ens qüestionem per què l’havíem deixat marxar?, com ens ho hem fet per a continuar la marxa sense ell?, què farem ara que ha tornat per a que no torne a desaparèixer?

Malgrat que la vida consisteix en anar transformant-se, és a dir, uns jos han de morir per a que siguen uns altres, a voltes algun mor massa aviat, sense haver-nos donat tot el suc, com si llençarem al fem una taronja a mig exprimir, com l’amic finat amb el que ja no podem compartir una cervesa. Sembla, però, que els jos no desapareixen del tot i de sobte tornes a tindre entre les mans aquell tros de taronja ple de suc, gaudeixes de nou d’aquell somriure amic, revius les excel·lències i les dèries del jo reviscolat.

I això és el que m’ha passat en els darrers mesos, m’he retrobat amb un jo que sense ser-ne conscient feia anys que s’havia apagat. Un dels meus jos-actor. Encara que en aquest temps he gaudit de l’escena contant contes o fent cabaret o lectures dramatitzades o recitant poemes o propostes escèniques difícilment etiquetables (i que espere seguint gaudint-ne), feia no sé quants anys que no em ficava dins d’un personatge prestant-li el cos i l’ànima, viatjant dins del seu món, ser (ni que fos durant una estona) un altre amb el seu univers.

I ara ha arribat el moment de compartir-ho amb vosaltres. Es tracta de Las Bragas, un text d’Alfonso Zurro, que farem en el Teatro Círculo (c/ poeta Prudenci Alcón i Mateu 3, Benimaclet) del 5 al 28 d’octubre, divendres, dissabte i diumenge a les 20.30h. (reserves@teatrocirculo.com)

Com sempre que estàs davant d’una estrena no saps com lligarà amb el públic tota la feina, esforç, il·lusió, tècnica, investigació... que s’ha invertit en el projecte. L’única cosa que vos puc garantir és el plaer que he gaudit en tot aquest camí gràcies sobretot amb les dues companyes de viatge, Maricruz Rodriguez amb qui compartisc suor i paraules en l’escena, i Ana Campos del Alcázar que amb el seu ample desplegament de paraules ens ha immers en el seu univers teatral dirigint amb precisió l’esplèndid text d’Alfonso Zurro, un caramelet per a un actor-triu i que espere que també ho siga per a vosaltres.

Salut i teatre

Si no pots venir perquè no disposes de cap opció en els pròxims 4 caps de setmana, no cal que m’ho digues, ni et veges obligat-da a argumentar-me la teua absència. Només si vas a vindre rebré amb entusiasme i plaer el teu wasap, correu, sms...



Amiguitos y amiguitas:
En este camino lleno de subidas y bajadas, curvas y giros, dudas e incertidumbres, de vez en cuando nos encontramos con algún yo que se quedó en algún tramo incierto de la ruta y de la ausencia del cual no nos habíamos dado cuenta. Y al reencontrarnoslo nos cuestionamos ¿por qué lo habíamos dejado marchar?, ¿cómo nos lo hemos hecho para continuar la marcha sin él?, ¿qué haremos ahora que ha vuelto para que no vuelva a desaparecer?
A pesar de que la vida consiste en ir transformándose, es decir, unos yoes deben morir para que sean otros, a veces alguno muere demasiado pronto, sin habernos dado todo el jugo, como si tiráramos a la basura una naranja a medio exprimir, como el amigo fallecido con el que ya no podemos compartir una cerveza. Pero parece que los yoes no desaparecen del todo y de repente vuelves a tener entre las manos aquel trozo de naranja lleno de zumo, disfrutas de nuevo de aquella sonrisa amiga, revives las excelencias y las manías del yo resucitado.
Y eso es lo que me ha pasado en los últimos meses, me he reencontrado con un yo que sin ser consciente hacía años que se había apagado. Uno de mis yoes-actor. Aunque en este tiempo he disfrutado de la escena contando cuentos o haciendo cabaret o lecturas dramatizadas o recitando poemas o propuestas escénicas difícilmente etiquetables (y que espero seguir disfrutando), hacía no sé cuántos años que no me metía dentro de un personaje prestándole el cuerpo y el alma, viajando dentro de su mundo, ser (aunque fuera durante un rato) otro con su universo.
Y ahora ha llegado el momento de compartirlo con vosotros. Se trata de Las Bragas, un texto de Alfonso Zurro, que haremos en el Teatro Círculo (c/ poeta Prudenci Alcón i Mateu 3, Benimaclet) del 5 al 28 de octubre, viernes, sábado y domingo a las 20.30h. (Reserves@teatrocirculo.com)
Como siempre que estás ante un estreno no sabes cómo ligará con el público todo el trabajo, esfuerzo, ilusión, técnica, investigación... que se ha invertido en el proyecto. Lo único que os puedo garantizar es el placer que he disfrutado en todo este camino gracias sobre todo a las dos compañeras de viaje, Maricruz Rodríguez con quien comparto sudor y palabras en la escena, y Ana Campos del Alcázar que con su amplio despliegue de palabras nos ha inmerso en su universo teatral dirigiendo con precisión el espléndido texto de Alfonso Zurro, un caramelito para un actor-actriz y que espero que también lo sea para vosotrxs.
Salud y teatro
Si no puedes venir porque no dispones de ninguna opción en los próximos 4 fines de semana, no es necesario que me lo digas, ni te veas obligado-da a argumentarme tu ausencia. Sólo si vas a venir recibiré con entusiasmo y placer tu wasap, correo, sms...

1 comentari:

Insectes

Amiguets i amiguetes Avui he estat a la clínica dental i el llum per a il·luminar la meua cavitat bucal em semblava el cap d’un insect...